Блог

Підготовка до співбесіди

Задайте собі кілька питань:

  • Чи є у вас приблизний план співбесіди? Чи уявляєте ви, як почнете і завершите співбесіду?
  • Чи просто вам задавати питання на співбесіді?
  • Чи легко вам відповідати на питання?

Якщо у вас на ці питання негативні відповіді, то це явний критерій для того, щоб почати готуватися до співбесід з роботодавцями ретельніше. Невелике тренування і в бесідах з керівниками ви будете себе почувати набагато впевненіше. А для початку потрібна стратегія і план дій. Якщо вам потрібна робота у Львові або іншому місті, наші поради можуть стати надзвичайно корисними.

Технологія співбесіди

Вигадуючи свій власний план співбесіди, не потрібно нічого вигадувати, а потрібно взяти готову відпрацьовану технологію продажів. Те, що придумали професійні продавці для того, щоб продавати багато і швидко.

  1. Встановлення контакту. Зовнішній вигляд, рукостискання, посмішка, погляд і т.п.
  2. Виявлення потреб компанії. Ви задаєте свої питання про цілі компанії, її актуальні завдання, проблеми і т.п. Керівник задає вам питання про ваші цілі, бажаному розвитку і т.п.
  3. Формування своєї пропозиції. Ви робите його на підставі того, що дізналися про потреби компанії і того, чим ви хочете займатися. Звісно ж, обумовивши, умови оплати та години роботи.
  4. Робота з запереченнями. Якщо у керівництва є уточнюючі питання, то воно їх вам задасть, а ви на них відповісте. Або ви запитаєте про що-небудь.
  5. Угода. Якщо ви і керівництво готові прийняти рішення прямо на співбесіді, то відбувається угода. Але це, звичайно, рідкість.

Схема напрочуд проста: подружилися, дізналися інформацію, зробили пропозицію і переконали в тому, що ваша пропозиція краща. Усе.

Кілька слів про перший контакт

Про те, як себе вести, які жести використовувати, як вітатися, посміхатися, тиснути руку і нахиляти голову, написано багато книг і статей. Тому, ми не будемо тут переписувати 42 параграфа про невербаліку, відкриті пози та іншу поведінку. Скажімо коротко: висипайтеся, охайно одягайтеся, приходьте вчасно і ведіть себе на співбесіді природно і спокійно.

Поставте собі мету

Якщо ви йдете на співбесіду з роботодавцем, у вас повинна бути мета. Або цілей може бути кілька. Не раз стає так, що завдання «отримати роботу» (саме так більшість людей формують її у себе в голові) не працює. Не завжди достатньо однієї співбесіди для цього, або керівник хоче подумати кілька днів, або у них черга з кандидатів, або… та хіба мало там причин. Мета «отримати роботу» не дає ефекту, тому що для співбесіди вона занадто велика.

Інакше кажучи, ваша перша задача — зробити пропозицію і обробити виниклі заперечення. В результаті роботодавець дізнається, що ви хочете і на яких умовах, а ви, швидше за все, зрозумієте, чи готовий він взяти вас на роботу. У кращому випадку керівник відразу вам запропонує роботу, але частіше за все, він візьме тайм-аут, щоб в спокійній обстановці прийняти рішення. Тому друга ваша задача — зрозуміти, чи готові вас взяти на роботу. Вам потрібно буде поставити кілька запитань і, виходячи з відповідей, зрозуміти рішення роботодавця. Мистецтво комунікації в чистому вигляді. Коли є мета, співбесіду проходити простіше і приємніше.

Щоб зробити компанії пропозицію (або відмовити), потрібно з’ясувати її потреби. В технології співбесіди — це крок № 2. Це те, з чого починається розмова з керівником або менеджером з персоналу. Також не забувайте про ті питання, які будете задавати ви самі. Підготовка питань — це, можливо, найважливіший етап підготовки до співбесіди. Ваші питання — це ваші козирі. Викладайте їх на стіл, нехай роботодавець криє.

Всі питання повинні спиратися на вашу поставлену мету. Загалом, питання повинні дати вам повну відповідь на «Чи будуть задоволені мої особисті інтереси на даному місці роботи?»

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *